KF-21 savaş uçaklarının seri üretimine başlandı
Güney Kore Savunma Bakanı, 21 Aralık 2023’te yaptığı açıklamada, KF-21’in ilk seri üretiminin, Hava Kuvvetleri’nin savaş uçağı filosundaki yaşlanan uçakların kullanımdan kaldırılmasıyla ortaya çıkacak güç açığını kapatmayı amaçladığını söyledi.
Üretici firma Korea Aerospace Industries’in yetkilileri de KF-21’in mühendislik ve üretim aşamasının 2026 yılında tamamlanacağını belirtiyor. Güney Kore merkezli Korea Times’ın haberine göre, Güney Kore Hava Kuvvetleri ilk KF’yi sahaya koymayı planlıyor. -21, 2024’ün ikinci yarısında envantere girecek.
Güney Kore Savunma Bakanlığı tarafından Güney Kore Hava Kuvvetlerinin omurgası görevi göreceği ve Güney Kore Silahlı Kuvvetlerinin nasıl tepki vermesi gerektiğini bildiren üç eksenli sistem stratejisinin genişletilmesinde önemli bir rol oynayacağı söylenen KF-21 projesi Kuzey Kore’den gelen bir saldırıya karşı, 2015 yılında başlatıldı. O tarihten bu yana geliştirilme aşamasında.
KF-21’in Güney Kore Hava Kuvvetleri envanterindeki F-4 ve F-5 filolarının yerini alması planlanıyor. Bu kapsamda Güney Kore Hava Kuvvetleri, 2032 yılına kadar toplamda yaklaşık 120 adet KF-21 Boramae’ye sahip olmayı planlıyor. KF-21, AESA radarı da dahil olmak üzere gelişmiş aviyonik ve hassas silahlara sahip olmak için geliştirilmiş bir platformdur.
Üretici Korea Aerospace Industries (KAI), KF-21 projesinin gereksinimlerini karşılamak amacıyla daha önce FA-50 hafif taarruz uçağı projesinde birlikte çalıştığı Amerikalı Lockheed Martin firmasından teknolojik destek talep etti. Platformun geliştirme programının 8,8 trilyon wona mal olması planlandı ve bu maliyetin %60’ı DAPA, %20’si KAI ve %20’si Endonezya tarafından karşılanacak. Ancak Endonezya, 2017’den bu yana aldığı %20’lik program geliştirme ödemelerinin gerisinde kaldı.
KF-21’İN İHRACATTA REKABET GÜCÜNÜ ARTIRMAK İSTİYORUZ
Kore Savunma Edinme Programı İdaresi (DAPA) ve Korea Aerospace Industries (KAI), uçağın uluslararası pazardaki rekabet gücünü artırmak amacıyla KF-21’e monte edilebilecek yabancı üretim füzeleri de test ediyor. DAPA, Aralık 2022 tarihli bir basın açıklamasında, KF-21’in uzun menzilli füze taşıyabilmesi için 190 milyar won harcamayı planladığını duyurdu. Ajans, bu planlamanın KF-21’in ihracatta rekabet gücünü artıracağını belirtti. DAPA ayrıca 2023 yılında, 2035 yılında tamamlanacak kısa menzilli havadan havaya füze geliştirme planlarını da kamuoyuyla paylaştı.
KF-21 projesinin bir diğer ortağı KAI, geçtiğimiz yıl Avrupa merkezli savunma sanayi şirketi MBDA ile imzalanan anlaşmalar kapsamında MBDA’nın ürettiği çeşitli füze sistemlerini test etti. KAI ve MBDA, Meteor havadan havaya füzelerinin bazı KF’lere monte edilmesini içeren önceki bir sözleşmenin ardından, MBDA tarafından üretilen havadan karaya füzeleri ve kısa menzilli havadan havaya füzeleri KF-21’e monte etmeyi planlıyor -21 prototip. Bir diğer Avrupa menşeli mühimmat olan IRIS-T de 2023 yılında KF-21’den başarıyla ateşlendi.